Аналыгыңны алганнарын иреңә әйтергәме, юкмы?

 

 

Коронавирус белән әле бу хикмәтләр башланганчы миңа больницада ятып чыгарга туры килде. Шунда безнең палатадагы бер хатынга операция ясадылар. Ул наркоздан айныгач, врач килде дә: «Операция вакытында көтелмәгән хәлләр килеп чыкты. Аналыгыгызны бөтенләй алырга туры килде... Бу хакта ирегезгә әйтмәсәгез хәерлерәк булыр», – диде.  

Ул хатынның инде ике баласы бар – ул яктан куркыныч түгел, тагын бала табарга җыенмаган.  

Безнең арада сүз шул «иреңә әйтмәсәң әйбәтрәк» аркасында чыкты. Кемдер: «Ничек инде әйтмисең? Гомер иткән ирең бит ул! Аннан мондый хәлне яшереп калып буламы?!» – дип аптырадылар. 

Икенче бер хатын үз туганнарын мисалга китерде. Аның апасының да маткасын алган булганнар. Ире шуннан соң бик үзгәргән. Әйе, хатынына карата суынган. Бер ачылып сөйләшкәндә: «Үземне болай тоту дөрес түгел икәнен дә беләм. Мин сине яратам да. Әмма кагыла алмыйм. Кулым, тәнем тартмый», – дигән. Аннары сөяркәсе барлыгын белгәннәр. Өйдә сүз чыккач, бу ир хатынына: «Нигә дип әйттең син аны миңа алганнарын? Белмәсәм, яхшырак булыр иде. Барысы да элеккечә калыр иде. Мин бит аны үзем барыбер сизмәс идем», – дигән. Хәзер аерылышканнар, апасы моны сер итеп сакламаганга бик үкенә икән. 

Безнең бу сүзгә идән юып йөрүче апа да кушылды: «Кызлар, мин инде монда күпне күрдем. Әйткәннәремә ышаныгыз. Башка бала табарга җыенмыйсыз икән, бу хакта иргә белгертергә кирәкми. Узган айда гына бер хатын белән шундый хәл булды. Иренә телефоннан сөйләгән бу барысын да. Тегесе шуннан соң янына килмәс булды. И-и, елады инде мескенем... Врачлар белми әйтми алар. Бер түгел, йөз очрак белән очрашканнар бит. Ир-атлар башка төрле камырдан бит алар. Хатын-кыз ире бер аягын югалтса да аны гомердә дә ташламый, ә болар, матканың барлыгы-юклыгы күренмәсә дә, безне инде гарипкә саный», – диде.  

Ничә көн бу темага сөйләшсәк тә, барыбер уртак фикергә килә алмадык. Өйгә кайтканны бирле һаман уйлап йөрим менә: ә минем белән шундый хәл килеп чыкса, нәрсә эшләр идем икән? Әйтер идемме икән иремә, әллә юкмы? Әйтмәсәң, аңа ышанмаган кебек килеп чыга бит. Балаларыңның атасын ялганлау кебек. Бер карасаң, шундый хәл килеп чыкканга мин гаепле түгел ләбаса. Шулай булгач, нигә яшерергә? 

Икенче яктан, бәлки, чыннан да, әйтми калу дөресрәктер. Күп белмәсә, тынычрак йоклар диләр бит әле. Мине ничек бар, шул килеш яратсын дип әйтү җиңел дә... Үзеңә килеп кагылса уйландыра шул. Ә әйткәч ул үзгәреп куйса? Ир-атларның үз комплекслары бит аларның. Хатын-кыз буларак кинәт аңа кызыксызга әйләнсәң? Әйтәм, аннары нәрсә булса – шул булыр дию дөрес түгел бит бу очракта. Ә аның акылы моны аңлап та, йөрәге тыңламаса?  

Кыскасы, тәмам буталып беттем. 

Ә сез менә ничек уйлыйсыз: шундый хәл килеп туа икән (ә бит бу бөтенебез белән дә булырга бик мөмкин) иреңә әйтергә кирәкме моны, әллә юкмы?  

Нәфисә, 

Казан.       
 
 

Татар хатын-кызлары өчен кызыклы язмаларны Сөембикә Telegram-каналында укыгыз


Ошый
Поделиться:
Комментарийлар (11)
Cимвол калды:
  • 28 сентябрь 2020 - 10:18
    Без имени
    Гел белмэсэ бик эйбэт. Бер ачуланышканда йорэк озгеч сузлэр ишетэсегез килмэсэ белдермэгез. Иргэ таянган иделгэ таянган дилэр. Таяк та бер ата. Гомер озак.
  • 28 сентябрь 2020 - 09:51
    Без имени
    Мин дэ шул идэн юучы апа яклы, минем дум кызымнын да аналыгын алдылар, врач мине дэ чакырып кертте, дус кызым янына , иренэ эйтмэскэ кушты, анын 3 баласы бар иде инде. Ирлэр туганын тугел, барысын да сойлэргэ ярамый!
  • 28 сентябрь 2020 - 09:08
    Без имени
    Эйтмэгез
  • 28 сентябрь 2020 - 08:29
    Без имени
    Гаилэгез таркалмаган очракта да, жае килгэн саен искэртеп, эйтеп торачак, лишние переживаниялэр сина кирэкме, уз башына, э ирдэ сина эйтелмэгэн ничэ секрет, уйлар кара эле?
  • 29 июнь 2020 - 12:09
    Без имени
    Элбиттэ, эйтергэ кирэкми, шул аркада аерылган гаилэне белэм. Ир Хэзер икенче хатын белэн Тора, э танышым - Бер узе!
  • 29 июнь 2020 - 09:56
    Без имени
    Эйтергэ кирэкми,элек-электэн шундый эйтем йори безнен, халыкта,Ирен,э ышанма-иделгэ таянма! Минем БИК якын туган тиешле хатыннын, да алдылар аналыгын,алар да яштэн яратышып ойлэнешкэн иделэр. Ул да тормыш иптэше-яраткан иренэ барысын да доресен сойлэшкэн. Аерылуын аерылмадылар,Бер тубэ астында яшилэр,иренен, сояркэсе бар,тузгэн кешегэ туземлек бирсен.
  • 8 май 2020 - 10:19
    Без имени
    Бик надан, медицинаны эз генэдэ белмэгэн ирлэр генэ узгэрэ.Дорес, бала табырга булмаса башкача, эйтергэ тугел.Мин шуна аптырамыйм, эгэрдэ бала тапканда ире куреп, башкача женси монэсэбэткэ кермэсэ.Андыйга барган хатыннарны ,утер анламыйм.Нинди дэ булса интим эйбер булырга тиешдер бит.Автор, юк белэн башынны катырма, синен матканы алмаганнар бит.Ир буген синеке, иртэгэ юк.Лишний эйберлэр белуе нигэ?
  • 7 май 2020 - 17:17
    Без имени
    Бар ишеткэнемне языйм эле.Бер хатын спираль куйдырган икэн дэ иренэ эйткэн.Иренэ нишлэптер ошамаган,алдырда-алдыр,кыра ди икэн.Хатын дус хатынына зарланган.Алдырма син аны,тик иренэ алдырдым дияргэ кинэш биргэн.Ире сорагач,эйе алдырдым дигэн.Бераздан ире,кырмыйда хэзер дигэн.
  • 6 май 2020 - 18:06
    Без имени
    Эйтмэскэ кирэк.Ир кешенен фикере икенче анын.Ул тирэнтен уйлап утырмый.Бугенге кон бн хэм хискэ бирелеп тормый.Э хатын-кыз хис кешесе ул.Нэрсэ эйтер икэн,анлатырга кирэктер-аны алдаган кебек тоела...Белсэ ике дэ уйламый китэ,я сояркэ таба.Вождан газабы кичеру кирэкми-сезнен бер гаебез дэ юк.Врач дорес эйтэ.
  • 5 май 2020 - 01:05
    Без имени
    Эйтмэу дэрескэ туры килэ, ирен белмэсен, белсэ яшэунен яме бетэ. Хатын кыз гаилэ бэхете эчен барасына да тузэргэ тиеш. Минем баштан андый Хэллэр утте инде .
  • 4 май 2020 - 11:03
    Без имени
    Элбэттэ, эйтмэскэ. Ирлэр алар, яратам дисэлэр дэ, эгоистлар, узлэрен ныграк яраталар. Эйтмэскэ. Бу ялган тугел, э артыгын сойлэшмэу генэ.
Хәзер укыйлар
Реклама
Соңгы комментарийлар
  • 26 октябрь 2020 - 12:45
    Без имени
    Хатын кызнын ин зур ялгышы ул, бала тугач узе генэ карый башлый, атасы белми дип уйлый. Билгеле балага, узенэ якын китермэгэч ир кеше узен артык дип хис итэ. Ышана белергэ кирэк, аларга да бала каратырга кирэк эзрэк. Шул вакытта гына гайлэ нык була.
    Артист була белмәгәнмен
  • 26 октябрь 2020 - 09:59
    Без имени
    Аерылырга, кайнанасыннан китәргә кирәк Аңа(кайнанасына) , нинди булса да, үз улы кадерле. Айгөлгә, балаларының тынычлыгын, тазалыгын сакларга кирәк. Эни кешегә, нинди генә авырлык килсә дә, бөгелмәскә, егылса да торырга, бирешмәскә, балаларына үрнәк, терәк булып яшәргә мөһим. Ул, башка беркем гә, бер ни тиеш түгел. Үстереп җиткергәнче, балалары алдында гына җаваплы. Күктән таш яуса да, аларга тынычлап укырга, яшәргә мөмкинлек тудырырга, дөрес тәрбия биреп үстерергә тиеш. Мине бик гаҗәпләндерде, Айгөлнең әти-әнисенең,булышасы урында, түзәргә кушып, читтән күзәтүләре.
    Якла мине, язмышым
  • 26 октябрь 2020 - 14:11
    Без имени
    "Мунча ташы"нда Фикусия Кактусовна, Мәгмүр Айнымасов кебек исемнәр, то есть, кушаматлар тагалар бит әле геройларына, шуның шикеллерәк итеп Дулкыния дигән. Татарда гомердә дә Дулкыния дигән исем булмады, булмаячак та! Ясалма, бер ышандырмый язганнары, ния генә күттән уйлап, интегеп яза икән ул, аптырыйм. Писатель түгел, псатыл инде.
    Син һаман шул сандугач -3
  • 26 октябрь 2020 - 14:12
    Без имени
    Гади итеп язган, шунысы ошады.
    Тәүбә ишекләре ачык
  • 26 октябрь 2020 - 14:20
    Без имени
    тоталар да, артист булырга диләр. Ниткән сүз ул. Просто гына яшәп булмыймыни ул? Ихлас сөйләшеп, аралашып, киресенчә артистланмыйча гына? Гаиләдә артистлык бит уло икейөзләнү була.
    Артист була белмәгәнмен