Оныклар карап кына ятасым килми: үзем өчен кайчан яшәрмен соң?

Мин узган ел көзен генә лаеклы ялга чыктым. Өлгердем! Пенсиягә чыгуымны бик көттем, мең төрле план корып куйдым. «Күпләр пенсионер статусына күчүне бик авыр кичердек», – диләр. Минеке алай булмады. Бәлки яшәүләренең бөтен мәгънәсен эштә генә күрүчеләр шулай авыр кичерәдер, әйтә алмыйм.  Мин үзем исә күбрәк кирәк булганга эшләдем бугай. Безнең гаилә төп табучы гомер-гомергә ирем булды. Мин исә бер-бар артлы өч бала таптым. Әти-әниләр ерак иде – булышучым булмады: бакчага аларны үзем илттем, үзем алып кайттым. Аннан – мәктәп башланды. Берьюлы өч баласы мәктәптә укыганнар минем хәлне аңлар. Бер бетмәгән дәресләр, өй эшләре, ата-аналар җыелышлары... «Болар тизрәк үсеп җитсеннәр иде дә, аз гына үзем өчен яшисе иде», – дип хыяллана идем. 

Олысы университетны тәмамлаган елны ук өйләнде. Бер елдан кызлары туды. Атна ахыры җитә башласа, улым: «Әни, безне туган көнгә (туйга, диплом юарга, бәби котларга...) чакырдылар, кызны синдә калдырыйк әле», – дип шалтырата. «Әни, без бит әле яшь, безнең йөрисе, күңел ачасы килә», – дип тә өсти. Әйтерсең, минем каядыр барасы, күңел ачасы килми!
Инде менә уртанчысы да «сөендерде»: «Әни, без бала көтәбез! Сиңа күңелсез булмаячак!» – ди. «Миңа болай да бер дә күңелсез түгел», – дип әйтеп булмый бит. «Мин тиздән әни булам!» – дип кечкенәсе кайтып әйтәсе генә калды хәзер. Анысы да озакламас дип уйлыйм. 

Ялга чыккач аны эшлим, моны эшлим дип күпме план корып куйган идем! Йогага язылырга теләгән идем. Укырга теләгән китаплар исемлегем дә бар иде. Карыйсы килгән фильмнарны да байтак җыйдым. Сәяхәт итәргә дә планнар бар иде. Анысы, ярар, беркемгә үпкәләп булмый, пандемия аркасында килеп чыкмады.  

Бу хатын оныклар бөтенләй яратмый икән димәгез тагын, яратам, әлбәттә. Тик кеше бит күпмедер үзе өчен дә яшәргә тиештер инде. Андый вакыт кайчан җитә соң ул? Оныклар үсеп беткәчме? Ә ул вакытта минем өйдән чыгып китеп үземнең ахирәтләрем белән очрашып йөрисе килерме икән соң инде? Каядыр барырлык сәламәтлегем булырмы? 
Әлфия (Казан)

Татар хатын-кызлары өчен кызыклы язмаларны Сөембикә Telegram-каналында укыгыз


Ошый
Поделиться:
Комментарийлар (3)
Cимвол калды:
  • 27 октябрь 2020 - 20:08
    Без имени
    Иии кадерле эбилэр!Юри генэ зарланасыздыр!Балаларыңа кирэк булу,оныкларыңны сөеп яшэү иң зур бэхет бит инде ул!
  • 17 июнь 2020 - 06:55
    Без имени
    Эйе, шулай яшибез шул хэзер, башта узебезнекелэр(минем дэ 3 малай), э хэзер оныклар.
  • 15 июнь 2020 - 21:29
    Без имени
    Шулкадэр дорес язылган,балаларны башка мендереп утыртырга кирэкми,хэркем бу доньяда бер генэ мэртэбэ яши ,балаларын калдырырга урын юк икэн ойлэрендэ утырсыннар,хэзерге яшьлэр бик кунел ачып яшэргэ яраталар
Хәзер укыйлар
  • Балагызны үзем карап торам! - 1 Кызлары туганнан бирле Аида белән Тимурның иртәсе гел бертөрле башлана хәзер. Тимур иң беренче булып уяна да, нәни кызы белән төне буе бала караваты яныннан китмәгән хатынын уятмаска тырышып, аш бүлмәсенә чыга. Иртәнге ашны ашагач, кереп битләреннән генә пәп итеп ала да эшкә китә.  Подъез ишегеннән чыгуга телефоны пипылдаганына да ияләште ир. Ул беренче  катка төшеп җиткәнче, хатыныннан уңышлы көннәр теләп смс килеп җитә. Ә ул телефонын алып «Рәхмәт!» яза. Бүгенге иртә дә нәкъ шулай башланды.
    6244
    7
    110
  • Гафу итә алмыйм сине, әни! 2 Шулай да ул ЗАГСка килгән иде. Без машинадан төшүгә яныма килде. – Син ... монда? – гаҗәпләнүемне яшерергә дә теләмәдем.
    6544
    7
    91
  • Картаясың барын онытма! Килен кыз булмый. Бу әйтемне барыгызның да ишеткәне бардыр, мөгаен. Дөрес әйтә халык, берәү дә киленен дә, киявен дә үз баласы кебек ярата алмый. Кайнана белән кайната да үз әти-әниең кебек үк түгел, билгеле. Ләкин яратуга алмашка хөрмәт дигән хис тә бар бит әле.
    7088
    0
    62
  • 5374
    0
    49
Реклама
Реклама
Соңгы комментарийлар
  • 4 декабрь 2020 - 11:46
    Без имени
    Әсәр ошамады!!!! Банальная история, банальные мечты
    Кыланчык - 5
  • 4 декабрь 2020 - 14:48
    Без имени
    Иң җиңеле кешегә киңәш бирү. Үзеңә кагылмаганда бар да ап-ачык кебек. Үз башына төшкән кеше генә белә үз хәлен, бу хәлдән ничек чыгарга белми буталып бетә. Аллаһ ярдәменнән ташламасын.
    ​Алдап... һәм алданып
  • 3 декабрь 2020 - 09:12
    Без имени
    СубхәнАллаһ, субхәәнАллаһ, субхәәнАллаһ! Тагын да шундый әсәрләр көтеп калам.
    Кешегә килгән кайгы аның тирә-юнендәгеләрне дә сыный
  • 3 декабрь 2020 - 10:54
    Без имени
    Ахры яхшы тэмэмлэнгэн экият.
    Ай сылуы-5
  • 3 декабрь 2020 - 16:28
    Без имени
    Кыз ике институт бетерде, нык акыллы, надан анасына килеп йорми. Килсеннэр,, эни,, бер генэ була дип килуне кирэксенмилэр. Ин гажэбе бер района яшибез. Ойлэнгэч улым 3ел ботенлэй килмэде, Хэзер дэ санга сирэк кенэ килэ. Э кыз, узенэ кирэксэ шалтрата, кирэкмэсэ юк.
    «Ирне ташлап йөрү буламы?!»