Балаларыгызны саклагыз: яңа афәт баш күтәрә – снюс

Җәмгыятькә, безнең балаларга яңа афәт яный. Аның исеме – снюс. Бу хакта бүген «Татар-информ» мәгълүмат агентлыгында узган матбугат конференциясендә хәбәр иттеләр.  

 

– Снюс күптән түгел барлыкка ккилде. Һәм аны тәмәке тартудан альтернатива дип тәкъдим итәләр, – диде «Республика наркология диспансеры» каршында эшләүче «Общее дело» иҗтимагый оешмасы җитәкчесе Илья Трубин. – Аны бүген суыра торган конфет, мармелад, сагыз рәвешендә бөтен җирдән сатып алырга була. Хәтта азык-төлек кибетләреннән дә. Һәм аны 9-10 яшьлек бала да бернинди чикләүләрсез сатып ала ала. Әмма шушындый бер «конфет»та никотин 3 кап тәмәкедәге кадәр. Зыянын күз алдына китерү авыр түгел... Аның белән мәктәп укучыларының агуланган очраклары инде шактый теркәлде. Киров өлкәсендә хәтта үлем очрагы да булды. Казан шәһәренең 40 нчы гимназия директоры Людмила Яковлева бу хакта социаль челтәрләрдә язып чыкты, полициягә мөрәҗәгать итте. «Балаларыгызга карата игътибарлырак булсагыз иде», – диде ул ата-аналарга.  

Мин үзем шәхсән интернеттан снюс белән кызыксынучыларның саны ни дәрәҗәдә артуын махсус өйрәндем. Татарстан бу очракта, Чиләбедән кала,  икенче урында тора. Соңгы 3 елда бу сан 153 меңнән 1 миллион 200 меңгә кадәр күтәрелгән. (Соңгы мәгълүмат 2019 елның 1 ноябренә.) Уйландырырлык саннар...  

«Бу афәттән хөкүмәт дәрәҗәсендә махсус карарлар кабул итеп кенә котылып булачак, – диде Илья Трубин. – Һәм иң беренче чиратта снюсны сатуны чикләргә кирәк. 18 яше тулмаганнарга аны сатуны тыю турында карар кабул ителергә тиеш. Без хәзер иҗтимагый палатага мөрәҗәгать әзерлибез».  

Татар хатын-кызлары өчен кызыклы язмаларны Сөембикә Telegram-каналында укыгыз


Ошый
Поделиться:
Комментарийлар (3)
Cимвол калды:
  • 21 ноябрь 2019 - 21:29
    Без имени
    Саттырмасыннар. Тәүлек буе балага ияреп йөреп булмый, өйдә бикләп асрап та булмый. Ничәмә-ничә төрле тикшерү-контроль органнары, әллә ниткән комиссияләр, һ.б. шуның ишеләр белән бөтен Рәсәй тулган , нәрсә генә эшләп утыралар соң алар ?! Илдә тәртип салалмагач ниемә асрап ятабыз аларны???
  • 20 ноябрь 2019 - 22:26
    Без имени
    Шундый фикер туа, малкуарлар безнен балаларны юк иту буенча диверсион эш алып бара, э дэулэт органнары - Роспотребнадзор, полиция, прокуратура тыныч кына читтэн кузэтеп тора. Ничек саклап бетерергэ балаларыбызны бу акчага сатылган жэмгыятьтэ?!
  • 20 ноябрь 2019 - 21:04
    Без имени
    Нигэ сатуга рохсэт бирэлэр сон?
Хәзер укыйлар
  • 7636
    1
    66
  • «Насыйбың булыр әле!» Әдибә эштән кайтып керде дә, бермәлгә ишек төбендә тукталып, йорт эченә күз салды. Их, күңелгә рәхәт тә соң нур бөркеп торган өеңә кайтып керүләре! Бар җирдә дә тәртип,
    5454
    2
    52
  • Балан ачылары Әйдәгез, без бу хатынның исемен күрсәтмибез. Шулай исемсез генә булсын ул. Аның ни атлы булуы мөһим дә түгел бит. Ул – шушы көндәлекләрнең хуҗасы.  Теләсәгез, бастырыгыз, гыйбрәт булсын дип, егерме ел элек язылган дәфтәрләрне, миңа биргән иде.
    7503
    1
    51
  • Югалткан мәхәббәт Фәридә Казандагы сәүдә йортында йөргәндә үзенең яшьлек мәхәбәтен очратып, имәнеп китте. «Айрат!» – дигән cүз әйтерсең хатынның теленнән кош кебек чыгып атылды.
    3791
    1
    44
Реклама
Соңгы комментарийлар
  • 12 май 2021 - 11:54
    Без имени
    Дура - бердэнбер туры килгэн суз. Ничек шулкадэр узенне яратмаска була ул,анламыйм
    Сабыр төбе – кара упкын
  • 11 май 2021 - 13:31
    Без имени
    Нигэ мэктэпкэ кереп балаларны.атып ктергэч кенэкуркыныч чаралары курелэ?Кая булган охрана?
    «Әни, аталар, без парта астында....»
  • 11 май 2021 - 14:59
    Без имени
    Аллаһы тзгалә сабырлыклар юирсен. Сабыйларга шифа бирсен Раббыбыз.
    Террорист кулыннан зыян күрүчеләр арасында хәзрәт балалары да бар
  • 11 май 2021 - 23:40
    Без имени
    Аллаһ ярдәменнән , рәхмәтеннән бер мизгелгә дә калдырмасын! Балалар исән - сау терелеп чыксыннар! Бик авыр кайгыгыз белән уртаклашам..Аллаһ Раббым сабырлык, түземлек бирсен. Әмин!
    Террорист кулыннан зыян күрүчеләр арасында хәзрәт балалары да бар
  • 12 май 2021 - 11:24
    Без имени
    Бик кызганыч.Яшь кыз баланың гомере өзелде.Ата- анасы,туганнары өчен бик зур кайгы. Хезмәт юлын күптән түгел генә башлаган укытучы,мәктәпне,балаларны яратып эшләгән бит ул. Авторга әйтәсе сүзем шул- Эльвира чын укытучы,шуның өчен үзенә авыр булса да мәктәбен,укучыларын калдырып китә алмаган.Мәктәп тормышы белән яшәгән,укучылары ,аның өчен,иң кадерле кешеләр булганнар.Ул җаны,тәне,йөрәге белән тырышып эшләгән.Эх,Эльвира кебек укытучылар күбрәк булсын иде.
    Эльвира Игнатьева: «Май аеннан яши башлармын...»