Әни сүзе гел безнең арада

Өч ел инде бер егет белән очрашам. Мин үз фатирымда ялгызым яшим, ә ул әнисе  белән яши.  Әтиләре юк. Ул кечкенә чакта ук аерылышканнар да, әнисе кияүгә чыкмаган, егетем сөйләве буенча, бөтен гомерен аңа багышлаган. Күптән инде фатир алып куйганнар. Әмма егетем институтны  тәмамлап эшләсә дә, күченмәгән.  «Әнине ялгыз калдырасым килми», – ди. Ул инде өйләнәсе килгәнен, бары мине генә хатыны итеп күрергә теләвен бер еллап сөйли, әмма тәкъдим ясарга ашыкмый.  


Бала-чагалар кебек  көн аралаш кына очрашып йөрүне узганбыз, бергә яшәргә кирәк дип саныйм. Җитмәсә, аерым фатирларыбыз бар. Без инде үз тормышыбыз белән яшәүчеләр сафында булырга тиеш. Икебез дә яше утызның теге ягында. Бик сирәк кунарга калган чакта да, әнисенә шалтыратып дусларында калуын әйтә. Әнисе минем турында белә,  ләкин күрешкән юк, безне таныштыруны суза һаман. «Беркайчан да бүген мин Айгөлдә калам», – дими.  Югыйсә моның нинди начарлыгы бар инде?! Без инде өч ел очрашып йөрибез.  Егетемә бер-беребезне аңлар өчен, әйдә бергә яшәп карыйк дип тә әйтәм. Әмма аның җавабы бер генә: әни каршы. Әни, мин әле яшь, дип саный. Әни, гаилә корыр өчен акча эшли алмыйм әле, дип саный.  Әни, туйга кадәр бергә яшәү дөрес түгел, дип саный. Әни...  Әни сүзе гел безнең арада. Беркөнне аның килүенә өчпочмаклар пешердем. Имеш, сыйлыйм.  Ә ул үзе ашый, үзе өчпочмакны әйләндерә-әйләндерә карый.  «Тәмле түгелме әллә?» – дип сорыйм. «Бик тәмле. Әни пешергән өчпочмакның төбе дымланып тора, ә синеке коры. Нигә синеке коры икән дип уйлыйм», – ди. 


 Ә бервакыт: «Әни сине миңа лаек  кыз түгел дип саный», – дип, бөтенләй һушымны алды. «Ә син нәрсә әйттең?» – дип сорагач: «Бер сүз әйтмәдем. Мин бит сине бернәрсәгә карамыйча яратам», – ди. Ачуымнан шартлый яздым. «Әниең белән генә яшә алайса», – дип, тоттым да куып чыгардым. 
Өч ай буе  шалтыратуына җавап бирмәдем, ишекне ачмадым. Әмма сындым. Яратам шул мин аны. Үземнең янәшәмдә аннан башка бер ир-атны да күз алдыма китерә алмый. Аның балаларымның атасы булуын телим. Әмма менә шул мүкләк сыйфатын гына нишләтергә?!


Әни белән ныклап сөйләшәм, өйләнешәбез дип кайтып китә, икенче килүгә бу хакта бер сүз әйтми. Шулай очрашуны дәвам итәбез. 
Ә мин чын-чынлап берни аңламыйм: ашарга пешерә беләм, өем чиста, гаилә тормышына әзер, ник әнисе каршы икән? Егетемне генә ничек әнисе итәге астыннан тартып чыгарырга?! 

                                                                                                                                                       Айгөл.
 

Татар хатын-кызлары өчен кызыклы язмаларны Сөембикә Telegram-каналында укыгыз


Ошый
Поделиться:
Комментарийлар (11)
Cимвол калды:
  • 20 гыйнвар 2022 - 09:44
    Без имени
    Кызык язалар кайберэулэр, саф кызга ойлэнэ, имеш. Утыз яшьтэ-саф кыз кайдан килэ инде? Э саф кызга бу егет кирэкме сон? Жаль, егеткэ ялгыз калу котелэ, анласын иде энисе дэ, узе дэ шуны. Хэзер кызлар болай да кияугэ чыгарга ашкынып тормый бит.
  • 19 гыйнвар 2022 - 20:45
    Без имени
    Ничек кенэ баланны яратсанда,син аны олы тормыш юлына эзерлэргэ тиеш.Итэк астында тотып баланы бэхетсез итэргэ момкин.Без мэнгегэ килмэгэн бу доньяга.Донья шулай яратылган балалар тормыш корырга,узлэре балалар устерергэ язсын.
  • 18 гыйнвар 2022 - 18:33
    Без имени
    Бу егет номере буе энисе сузеннэн чыкмас Мамкин сын ,бу.Кемгэ кирэк,мондый жебегэн.
  • 18 гыйнвар 2022 - 16:05
    Без имени
    Айголгэ дэ,саф кызга да ойлэнмэячэк бу егет.Гомер буе энисе сузеннэн чыкмаячак.Айгол,яратам дип яшэсэгез ялгыз калачаксыз.
  • 18 гыйнвар 2022 - 10:59
    Без имени
    17.01.22. 15:25 тә язган кеше белән килешәм. дөресе шул. саф кызга өйләнәчәк. ния сиңа өйләнсен? уйлап кара. Ә әнисен гаепләмә. башта үзең бала үстереп кара әле. ул акыллы малай икән, әнисен хөрмәт итә, ярата. әни - иң изге, хатыннан өстен торырга тиеш. бәхетен табачак ул егет, чөнки әнисенең фатихасын алыр.
  • 17 гыйнвар 2022 - 15:25
    Без имени
    Йоклап йөргәч аңа нигә өйләнергә. Болай да рәхәт. Саф кызга өйләнә ул. Менә күрерсез
  • 17 гыйнвар 2022 - 15:22
    Без имени
    Тулысынча килешәм мондагы язмалар белән! Әнисе белән торсын!!! Ныкбул!
  • 17 гыйнвар 2022 - 08:48
    Без имени
    Кач син аннан,ул гомер буе шундый булачак,э синен гомер утэ,гаилэсез дэ,баласыз да калачаксын,синдэ дэ ярату юк,анда да,просто иялэнгэнсез бер-берегезгэ.Чын ярату булса,ул Беркемгэ карамый,Сина тэгьдим ясар иде.
  • 17 гыйнвар 2022 - 08:44
    Без имени
    Айгол калдырыгыз сез ул эни улын. Энисе аны имидэн аермаячак. Ул беркайчан да сезнеке булмый. Минем андый эни малае аркасында ботен тормышым жимерелде.
  • 17 гыйнвар 2022 - 08:21
    Без имени
    Энисе белэн дуслашырга.... Яратасын, икэн башка чаран, юк,Эни бер генэ. Нишлисен, бит бар энилэрдэ балаларын ярата, тик вакыт ж,иткэч "кендек"кисэргэ вакыт икэнен генэ ан,ламыйлар. Шокер Раббем, мин,а вакытында балаларны оядан очырырга ,тормышларына кысылмаска коч бирде.🙏
  • 17 гыйнвар 2022 - 07:34
    Без имени
    Балакаем ташла син бу кешене эгэр бэхетле буласын килсэ.
Хәзер укыйлар
  • Ялган никах Танышуларының беренче көнендә үк, ЗАГСка барып, язылышырга гариза биреп кайткан кыз белән егет хакында Нурсөянең моңа хәтле ишеткәне булмады. Андый хәбәр колагына чалынса да, әллә юләр инде болар, дип бармагын чигә тирәсендә борудан башка берни дә кыла алмас иде кебек. Әгәр дә ки уйламаганда-көтмәгәндә ул юләр кыз үзе булып чыкмаса!..
    7355
    0
    78
  • Әти өйләнә Әни үлгәнгә инде биш ел. Әнине югалтуны бик авыр кичерде әти. Хәтта башта минем белән сөйләшми йөрде, үз эченә бикләнде. Аны безнең янга күчергә үгетләдем, әмма ул яшәгән фатирымны калдырмыйм дип каршы килде.
    6752
    2
    68
  • Ялгыз торна Коллективта биш кеше, шуларның икесе генә шәһәрдә туып үскән.  Шунсы кызык – коллективта эшләүчеләрнең берсенең дә шәхси тормышы барып чыкмаган: икесе аерылган, ялгыз бала үстерәләр, өчесе бер тапкыр да кияүгә чыгып карамаган кызлар. Җәмилә арада иң олысы...
    3956
    1
    50
  • Кайту Безне ташлап киткән иремнең сөяркәсе шалтыратты...
    5737
    2
    38
  • Балаларына сыймаган Галия әби Сәяхәт вакытында нинди генә кешеләр күрмисең дә, нинди генә тарихлар ишетмисең – үзе бер китап язарлык. Поездда язмыш тарафыннан гомернең бер аралыгына очраткан юлдашлар бер-берләренә җаннарын бушата, шатлык-кайгыларын сөйли. Бу юлы да шулай булды...
    3051
    1
    35
Реклама
Соңгы комментарийлар
  • 20 май 2022 - 17:55
    Без имени
    Оч Кон гомерен калса да, сонгы коненне никахта уткэр,сойлэмэ серлэренне, балалар тарафыннан хормэт юк, они эгоисты, жил янгыр тидерми устергэнсез бит инде, Каждая женщина рожает детей для себя, пусть сами и воспитывают . Бэхеттэ шатлыкта муллыкта яшэргэ язсын🤲🤲🤲🤲🤲
    Кызларым каршы булса да, кияүгә чыгаргамы?
  • 20 май 2022 - 19:41
    Без имени
    Минемчэ, тэрбядэн дэ тора мондый хэллэр. Кайбер кеше, эллэ нинди атказанган булса да, гаилэсенэ, баласына тиешле ихтибар бирми, бу купчелек шунын нэтижэсе дип тэ уйлыйм...
    «Әнине картлар йортына урнаштырырга телим!»
  • 20 май 2022 - 11:45
    Без имени
    Матур гына хикая охшады
    Хәерлесе шул икән...
  • 20 май 2022 - 19:55
    Без имени
    Эгоистка устергэнсез, чынлап та. Ике дэ уйламагыз. Яхшы кешелэр сирэк хэзер, Аллага тапшырыгыз. Беркемне тынламагыз, тулке уз йорэгегезне тынлагыз. Бэхетле булырга беркайчан да сон тугел. Бэхетле булыгыз!
    Кызларым каршы булса да, кияүгә чыгаргамы?
  • 20 май 2022 - 01:10
    Без имени
    Әлһәмдүлилләһ
    «Иреңнең әнисен ярат!»