Хезмәт хакын кайнанама бирергә тиешме без, юкмы?

Бик акыллы бер киңәш бирүче булсын иде миңа – бу хатны шуңа язам. 
Без гаиләбез белән авылда, иремнең әти-әнисе белән бергә яшибез. Ике бала үстерәбез. Мин күптән түгел декрет ялыннан чыктым, эшли башладым. Бөтен проблемалар да мин эшкә чыккач башланды. 
Кайнанам әле пенсиядә түгел, үзе дә эшләп йөри. Бала белән өйдә утырганда йорттагы барлык эшләрне дә эшләп торырга тырыштым: өйне чиста тоттым, алар кайткан җиргә ашарга пешердем. Авырсынып башкармадым боларны: минем урында һәркем шулай эшләр иде. Балалар көйсезләнеп торып, кайсы көнне өлгермәсәм дә сүз әйтүче булмады – гадәти хәл дип кабул иттеләр. Дус кызларымның кайнана-кайнаталары белән ничек интегүен күреп, шөкер, без әйбәт яшибез, дип гел куана идем. 
Мин эшкә чыгып, беренче хезмәт хакымны алыр вакыт җиткәндә, кайнанам гел: «Элек без акчаны кайнана кулына кайтарып бирә идек», – дип сөйли башлады. Башта моңа әллә ни игътибар итмәдем. Болай, ул чакларны искә төшереп кенә сөйли дип торам. Аннан ирем үзебез генә калганда шул хакта сүз кузгатты: «Әни хезмәт хакларыгызны миңа бирә торган булыгыз. Йортта акча бер кулда булырга тиеш», – дип әйтә. Нишлибез?» – ди.  «Син моны миннән чынлап торып сорыйсыңмы, әллә шаяртасыңмы?» – дим аптырап. Чынлап булып чыкты. 
Миннән таләп  итеп сорый алмаса да, иремә ул бу хакта көн саен әйтә башлады бугай. Аның ике ут арасында калуын күреп тордым. Акчаны бөтенләе белән әнисенә кайтарып бирүгә ул, әлбәттә, риза түгел, шул ук вакытта әнисен үпкәләтәсе дә килми. Бөтенләй кәефе төшеп йөрүен күреп: «Әйдә соң, ул теләгәнчә эшләп карыйк, бирик», – дип үзем әйттем. Дөресрәге, иремне кызгандым. 
Ярый, хезмәт хакларыбызны кайтарып бирдек. Карталардан алып, үзебезгә бер тиен калдырмыйча... Моңарчы да гел үзебез өчен генә тотмадык, алар хисабына гына яшәп ятмадык без. Зур чыгымнар булса, хәлдән килгәнчә кушылдык, ашау-эчүдә дә гел аларга гына  салынмадык. Әле бит соңгы елларда ирем гел үзе генә эшләде, мин балалар белән утырдым. 
Акчаны кайтарып биргән атнаны ук садикта балаларның туган көннәренә бүләккә дип акча җыйдылар. Үземдә юк бит инде хәзер акча, әнидән сорыйм. Шуңа-шуңа кирәк дип аңлатам. Бирмәде! «Туган көннәренә бүләк болай да үзебез алабыз. Тагын нәрсәгә ул?» – ди.  «Соң бөтенесен туган көннәрендә котлаганда безнекеләр дә көтәр бит. Котламагач, нәүмиз булырлар», – дим. Ишетергә дә теләмәде! «Менә әйттем бит, сез акча тота белмисез!» – дип дулап ук китте. Сүз зурга китәр дип тизрәк туктадым.  Балаларны бүләксез дә калдыра алмыйм бит – акчаны ападан сорап алдым. 
Ярый, монысы узды, оныттык.
Икенче тапкыр тавыш әниләргә кунакка барганда чыкты. «Күчтәнәчкә акча кирәк иде», – дим. «Барган саен нинди күчтәнәч алу инде ул?» – дип шаккатырды ул мине. «Мин бит әллә нәрсә алмыйм, буш кул белән бармас өчен генә», – дим. Әниләр бернәрсәсез килсә дә сөенә инде анысы безгә, тик аларны да сөендерәсе килә бит. 
Буш кул белән бардык инде... Әнигә кәефем юклыкны ничек тә белгертмәскә тырыштым. Өйгә кире кайткач та, берсе белән дә сөйләшәсем килмәде. 
Өченче тапкыр тавыш иремнең дуслары туган көнгә кунакка чакыргач булды. Боларга инде буш кул белән барып булмый да булмый. «Бөтен чакырган җиргә йөрмәсәгез дә ярар. Акча туздырып», – диде ул. Ирем үзе дә сорап карады – барыбер бирмәде... «Балалар авырта, барып булмый», – дип әйтергә туры килде. Монысына миннән бигрәк иремнең кәефе кырылды. Иң якын дустын туган көне белән котлый алмады бит. Ничә елга беренче тапкыр. 
Башка очракларны сөйләп тә тормыйм. Кайнанамны әйтерсең алыштырып куйдылар – сораганда акча бирсә дә, мең сүз әйтеп бирә. Тормышның бөтен яме китте. Хәзерге заманда болай яшәүчеләр юктыр инде ул – борынгыча акчаны кайнана кулына кайтарып бирүчеләр, дим. Күреп торам, иремә дә бу ошамый, әмма әнисенә әйтә генә алмый. Аның каравы, аңа булган ачуын миндә чыгара. Мин дә шулай бугай – гел эләгешә, әйткәләшә башладык. 
Сездән шул хакта киңәш сорарга телим дә. Нишләргә соң хәзер? Иремне дә югалтасым килми, кайнанам белән дә гел ачуланышып яшәргә теләмим. Бер түбә астында дошманнар булып яшәп булмый бит инде. Тик акчаны аңа бирүне дәвам итсәк, без тиздән дошманнарга әйләнәчәкбез. Инде әйләнмәгән булсак... Нинди сәбәп табып, акчаны аңа бирмәскә икән? Сезнең белән шундый хәл булмаган идеме?
Алия (исемемне үзгәртеп язам).

 

Татар хатын-кызлары өчен кызыклы язмаларны Сөембикә Telegram-каналында укыгыз


Ошый
Поделиться:
Комментарийлар (36)
Cимвол калды:
  • 23 октябрь 2021 - 19:37
    Без имени
    белми(дәвам итәм).Әнисе властная.Аерым яшәргә,я аерылышырга гына кала инде.
  • 23 октябрь 2021 - 19:35
    Без имени
    Комментарийда кайсы язган кайнана тиеш үзе ярдәм итәргә диеп,минемчә тиеш түгел, үз теләге белән генә ярдәм итсә.Сездә тиеш түгел дияр идем,акчала та түгел инде,продукты аласыздыр бит.Ә иң әйбәте аерым яшәү.Ирегез үз сүзен әйтә
  • 23 октябрь 2021 - 13:11
    Без имени
    М, даа, балалар бер ел яшэде, тиен дэ акча бирмэде лэр, сорамадым та. Ничек инде, узен эшлэгэн акчаны кемгэдер бирсен? Мин кайнана, тик килешми. Снимать итеп яшэгез, гайлэгез таркалганчы
  • 22 октябрь 2021 - 17:51
    Без имени
    Сезгэ айлык ашарга, тулэугэ булышырга гына кирэк. Акчагызны снимать итмэгез. 1 ай шулай итеп карагыз. Тавыш чыгарса аерым торырга китэ без диегез. Бигерэк кайнанага ярыйм диеп узегезне онытасыз. Яшьлэр бит эле.
  • 22 октябрь 2021 - 16:00
    Без имени
    Минем яшь вакытта кияугэ чкеач шундый ук хэл булды,акча кирэк булган саен кул сузып баш иеп ,узен эшлэп алган акчаны сорап уземне кимсетэ идем,э кайнана квзынын балаларына кием салым жыя иде,минем ирем тиз генэ бу хэлне узгерттэ ,без аерым башка тора башладык,э мин кайнана очен враг номер 1 булып калдым,алла бабай судья
  • 22 октябрь 2021 - 11:16
    Без имени
    Талашып нервыларын, ны бетермэ.бераз узен, дэ калдыра бир акчан, ны. Бэлки сезнен, очен сезнен, килэчэк очен ж,ыядыр эниегез. Туз, кот, сабыр бул. Сынау бу. Аллаhы Тэгалэ белуче, хэерле гэ булсын.
  • 29 июнь 2021 - 11:01
    Без имени
    Бик саран кеше кайнанагыз.Бар андыйлар-җыя да җыя,рәхәтен дә күрми,я яна акчасы,я тагын бер хәл була..Утырып сөйләшергә инде.
  • 29 июнь 2021 - 10:39
    Без имени
    Бирмэгез и все, аерым тору ягын карагыз. Тавыш чыга дип куркып торасы юк. Раз кучтэнэчлектэ бирмэгэч. Болай аерылышып кына бетэсез. Кон тон эштэдэ ана бир, имеш. Продукция гэ, квартплатага кушылыгыз, калганы сезгэ калсын. Ирегез эйтмэсэ, узегез эйтегез. Бала чага тугел уже сез
  • 29 июнь 2021 - 10:26
    Без имени
    Хәзер заманалар башка. Акча һәр кешенең үзендә торырга тиеш. Хәзерге заманда акчасыз урамга да чыгып булмый. Хатын-кыз үзе эшләп тапкан акчаны кемгә дә бирергә тиеш түгел дип уйлыйм. Мин кияүгә чыккач, үз әнием хезмәт хакыңны кайнанаңа бир, йортта акчаның бер генә хуҗасы булырга тиеш диде. Яшь вакытта уйлап тормыйсың бит. Шулай кирәктер дип уйладым. Ләкин кайнанам акыллы хатын булган.Урыны оҗмах түрләрендә булсын. Миннән хезмәт хакымны алмады. Сез яшьләр, сезгә акча күбрәк кирәк диде. Акыллы кайнаналар сирәк буладыр шул. Үз хезмәт хакыңны бирергә түгел, ул үзеңдә торырга тиеш. Ә гаилә бюджетына күпме кирәк шуны бирергә.
  • 14 гыйнвар 2021 - 19:33
    Без имени
    Эй бэбекэем ! Хэзерге заманда да шундый кэйнэлэр бармыни ул ?Мин узем кайнана ,мондый хэлгэ шак катам .
  • 5 гыйнвар 2021 - 08:09
    Без имени
    Безнен гаилэдэ дэ булды андый хэллэр, мин килгэн дэ бу гаилэгэ килен булып эти юк иде иремнэн кече ике бала, энесе армияда, сенлесе мэктэп укучысы, ирем акчасын энигэ кайтарып бирэ, мин бирмим, чонки без топ йортта кала торган тугел башка чыгарга тиеш идек, ике бала башкарасым бар дип минем акчаны СОРАП купме узэгемэ уттелэр, кешедэн дэ эйттереп беттелэр, АНЫН ике бала укытып туйлар ясыйсы БУЛГАНГА минем ни кысылышым бар?
  • 5 гыйнвар 2021 - 01:19
    Без имени
    Сез бит бала чага тугел, узегез ир хатыны, балалар энисе. Тиененэ хэтле акча бирергэ узегез юлэр булгансыз)) Сезнен шундый йомшак булудан файдалана ирегезнен энисе. Мало ли чего она хочет? Имеш, обижаться итэ. Э сезгэ ничек булса да ярый, димэк? Узегезне хормэт итегез, взрослый кеше, бэби кебек, тиененэ кадэр акчасын беркемгэ дэ бирми. Берэр хитрость уйлап таьыгыз, йэ "Юк, мин алай яши алмыйм" диегез дэ, акчаны уз янда калдырыгыз. Кеше коенэ йррмэгез, сез ускэн кеше бит)
  • 4 гыйнвар 2021 - 22:36
    Без имени
    Нишларга дип сорап тора тагын, узен анламыйсын мы ни? Ачык авызланып бдо копейки биреп ултырмагыз. Вообще бирмаска да була. Продукты га скидывать я итасез кайнан белан, калганын узегез рахатланеп тотоногоз. Булмый икан, башка сыгыгыз.
  • 30 декабрь 2020 - 23:33
    Без имени
    Узегезнен ике балагыз бар бер гаилэ,узегезнен тормышта кирэк ярак1 эйберлэрне узегез алырга балаларга кирэк эйберлэргэ акчаны узегез тотарга тиеш, эниегез сезнен акчаны тотарга тиеш тугел,ул узе сезгэ булышырга тиеш
  • 29 декабрь 2020 - 17:39
    Без имени
    Кайнананагыз уз пенсиясен тотсын.Ашарга-эчэргэ 3-4мен бирегез дэ,узегезгэ жыегыз.Андый кайнана янында озак тора алмассыз.Башка чыгыгыз
  • 19 декабрь 2020 - 01:32
    Без имени
    Безнен гаилэдэ дэ шундыйрак Хэл булды. Башка областька эшкэ китеп урнашкач,эшлэгэн акчаларын Минна алып кайтып бирмилэр дип -кайнана таввш чыгарды.Анга бу вакытны 47 яшь иде.
  • 17 декабрь 2020 - 00:44
    Без имени
    Акыллы хатын түгел бу кайнана.
  • 16 декабрь 2020 - 19:09
    Без имени
    Буген бер коллеганың телефоннан сөйләшкәнен ишеттем, әле дә бар икән шул андый гаиләләр. Исем китте.
  • 16 декабрь 2020 - 12:32
    Без имени
    Кемнен арбасына утырдын , шунын жырын жырларга туры килэ....
  • 16 декабрь 2020 - 07:14
    Без имени
    Димэк сезнен белэн торасы килми кайнанагызнын, башка чыгарга кирэк.
  • 16 декабрь 2020 - 06:03
    Без имени
    Эле дэ шундый явыз кайнаналар бар икэн. Мин узем мондый хэлдэ булдым. Ярты ел бирдек, аннан бирми башладык. Коз коне 3безне куып чыгарды. Аллага шокер исэн сау яшэп ятабыз. Картаеп кэкрэйгэч мина калды бугын чистартырга. Ул картлыгын уйламый икэн, э ул тиз житэ. Бирмэгез, эт урынына эшлэдэ ана акча кайтарып бир. Балаларын бар башка чыгырга кирэк. Илдэ чыпчык улми. Биииирмээээ узен эшлэгэн акчанны. Оятсыз ул бит сеэнен акчаны жыеп ята. Аны кирэккэ тотар очен эшлибез. Узе бирер урында.
  • 15 декабрь 2020 - 23:08
    Без имени
    айырым өй табып башҡа сығып йәшәп ҡарағыҙ,бәлки ҡәйнә һҽҙгә өй һалыр өсөн аҡса йыйырға уйлайҙыр.Нисҽк кҽнә булмаһын ул һҽҙҙҽң мн кәңәшләшҽргә тҽйҽш .Һҽҙ үҙҽгҽҙ атай әсәй балаларҙы ҡарау өсөң бит бик күп аҡса кәрәк ,ә һҽҙ үҙ аҡсағыҙға хужа түгҽл. Ғәиләгҽҙҙҽ һаҡлар,туғанлыҡ ҽптәрҽн өҙмәҫ өсөн йәһәтләп башҡа сығығыҙ.уңыштар һҽҙгә.
  • 15 декабрь 2020 - 22:11
    Без имени
    Бик аптырыйм шундый кайнаналарга. Минемчә, акчаның бер өлешен бирми калдырырга кирәк. Бөтенләй бирмәу дөрес тугел, тормыш бергә булгач. Купме өлешен бируне хәл итәргә кирәк. Ирегез әтисе-әнисе белән сөйләшергә тиеш. Берәр туганы юкмы, кайнанагыз белән сөйләшә ала торган. Гафу итегез, прокладка- трусы ише әйбер алганда да сорыйсызмы?
  • 15 декабрь 2020 - 21:07
    Без имени
    Хэзер яшьлэрнен ихтыяжлары бик куп, биргэн акчаны сорап алуы олкэннэрдэн бик читен, биреп начар булганчы бирмэсэн эйбэтрэк булыр дип уйлыйм.
  • 15 декабрь 2020 - 21:04
    Без имени
    Аерым яшәргә... Элекке заман түгел инде... Кайнана бик акыллы хатын булмаган инде,акыллы булса кодагыена күчтәнәч төяп җибәрер иде. Һәм үзгәрә торган кешегә ошамаган, сезнең язмагыз буенча. бергә торсагыз талашып сугышып бетәчәксез. Ә болай ерактагы кояш яктырак булачак
  • 15 декабрь 2020 - 20:58
    Без имени
    Сез кайсы гасырда яшисез?Ничек кайнанагыз оялмыйча, сезнен зарплатаны сорап ала. Кеше ышанмаслык хэл.Узегезнен эшлэгэн акчагызга хужа булмагач. Оятсызлык.
  • 15 декабрь 2020 - 20:44
    Без имени
    Синең үз башың бардыр бит?! Күршең зарплатаңны миңа бир дисә аңа да кертеп бирерсеңмени?! Бусагаңны атлап чыгуга акча кирәк хәзерге заманда.
  • 15 декабрь 2020 - 20:41
    Без имени
    Аерым үзегез генә яшәгез, башка чара юк
  • 15 декабрь 2020 - 20:27
    Без имени
    Сез беркемгэ дэ бернэрсэ дэ тиеш тугел икэнегезне анлагыз. Бу коннэн башлап беркайчан да кайнанагызга акчагызны бирмэгез. Сез аерым бер гаилэ. Ул узе акча эшлэсен дэ ,узенен акчасын жыйса жыйсын, туздырса туздырсын. Бергэ яшибез дип кенэ сезнен акчада анын бер эше дэ булырга тиеш тугел. Хезмэт хакын кайнанага кайтарып бирулэр егерменче гасырнын илленче елларында калган,хэзер ботенлэй башка торле яшибез . Юньле кеше хэзер узе балаларга ярдэм итэ ,чонки яшьлэргэ авыр тормышлар килде ,барлык донья мэшэкатьлэре тулэулегэ калды.
  • 15 декабрь 2020 - 20:25
    Без имени
    Шулай шул ,гаилэдэ тавыш хаман акча очен чыга,монда бик тынычлап утырып бергэ сойлэшу кирэк,уртак фикергэ килу,
  • 15 декабрь 2020 - 19:53
    Без имени
    Бар акчагызныда чыгарып бирмэгез.Шул вакыттагына ирегез бн тату булырсыз.Биемгэ барыбер ярар булмый ул,26 ел яшэдем бием бн.
  • 15 декабрь 2020 - 19:43
    Без имени
    Аерым торыгыз сон,нишлеп кайнана белен яшисез? Ничек кирек шулай акчагызны туздырырсыз!!!
  • 15 декабрь 2020 - 19:15
    Без имени
    Мондый авыр хәлне үз башына төшкәннәр генә аңлый ала.Узган гасырның 80 елларында безнең гаиләдә дә шундый хәл булды,каты тавыш чыкты,хәтта ирем белән аерылышу дәрәҗәсенә килеп җиттек.Ахырда,7 ай кайнана йортына аяк та басмадым,ирем белән очрашып тордык ,тик мин әти-әни йортында яшәдем һәм аылдан читкә чыгып киттек .Хәзер үзем 20 ел кайнана,киленгә беренче көнне үк үз акчагызны үзегез тотыгыз,кирәк вакытта бездән сорагыз,читтән бурычка җыймагыз,дидем.Аллаһыга шөкер,хәзер барысы да яхшы.Яшьләргә акча кирәгрәк бит ул,бигрәк тә бала үстергән,укыткан чакларда
  • 15 декабрь 2020 - 18:59
    Без имени
    Сезнен уз гаилэгез,ике балагыз бар.нишлэп инде тиененэ кадэр кайнанага бирергэ тиешсез акчагызны.житмэсэ кайнанасы узе дэ эшли.бу минем фикерем,минем баштан да утте андый хэллэр.мин баштарак биреп бардым.аннан аерылып ирем бн башка чыктык.результаты шул булды...
  • 15 декабрь 2020 - 18:40
    Без имени
    Болай дәвам итсә гаиләгез таркалачак.Сезгә кичекми үз куышыгызны булдырырга кирәк.Җан биргәнгә җүн бирә.Әниегезне үзгәртә алмассыз.
  • 15 декабрь 2020 - 14:35
    Без имени
    Сезгэ аерым яшэргэ кирэк, болай тора алмыйсыз.
Хәзер укыйлар
  • Гөр-гөр килеп яшәү «Бар әле...» дигән эш барлыгын беләсезме? Без белми идек, Актаныш районы Пучы авылында аңлаттылар.
    3522
    5
    124
  • Җизнәм Көнозын елап ятам, миндә берәрсенең эше булсачы! Чынында еламыйм да инде хәзер, туйдым, күз яшьләре дә чыкмый, көчәнсәм дә.
    10807
    5
    73
  • «Бүтән әнием юк...» – Әнием Картлар йортында минем...
    9175
    11
    64
  • Дуслыкның чиге бармы? Искән җил аның күлмәген тәненә сылады да, түгәрәкләнеп килгән корсагы сизелде. Ир моны күреп, тетрәнеп китте. Ул сүз әйтә алмаслык дәрәҗәгә җитте. Хатынының корсагыннан күзен ала алмады.
    6027
    0
    62
  • Мәмдәлнең катлаулы гаиләсе – Өйдә сигез көн авырып ятты. Температурасы төшмәде... Шул инде, коронавирус. Балалар Казанга алып киттеләр. Сыгылып кына төшеп калдым. Төяп алып кайтсалар дим... Бик курыктым! Аннан ике операция кичерде. Әй, берсе минеке инде аның... Барыбыз да рәхәтләнеп көлешәбез.  Әмма Гөлсия апа ялгышып әйтсә дә хагын әйтте: береңнең тәне авыртканда икенчеңнең җаны авырту шушы була инде. Сулар һаваң кебек кадерлегә әйләнгән кешең бит ул...
    256
    0
    55
Реклама
Соңгы комментарийлар
  • 30 ноябрь 2021 - 06:29
    Без имени
    Зульфира. Казан. Эгоистка хатын булган бу. Исемен эйтэсе килми даже. Ирен бар, балалаоын бар. Ни калган сина Фидан тормышында? Нэрсэгэ анын каршында мамай заманыннан калган хатларны селкеп йорергэ? Азгын, нэфесен тыя алмаган кабэхэт.
    Аермагыз сөйгәннәрне
  • 30 ноябрь 2021 - 07:55
    Без имени
    " Тамак гүргә кертә" диләр,.. бу гүргә керү түгел бит әле, урлашу да түгел. Шәһәрдә фатир алулары парлыларга да бик авыр. Түләвен дә түләр идең, "первоначальный взнос" дигәне кирәк, анысын балалы хатын эшләп кенә таба алмый шул....
    Кыралак әни
  • 29 ноябрь 2021 - 12:37
    Без имени
    Физәлиянең барлык әсәрләре дә тәрбияви, матур эчтәлекле, бик яратып укыйм рәхмәт.Баласы ана назына, иркәләвенә мохтаҗ чагында, чирле баласын ташлап киткән кешене ничек кичермәк кирәк, бу очракта мин Илүсне гәепләмәс идем
    ​Югалган әни
  • 28 ноябрь 2021 - 19:09
    Без имени
    Июнь аенда туучыларныкы тамчы да туры килми.
    Туган ай буенча холык билгеләү
  • 29 ноябрь 2021 - 02:43
    Без имени
    Нинди үрнәк гаилә. Фәнил абыйдан күпкә яшь, мин алай булдыра алмас идем.
    Нәселнең матур киләчәге – тамырларның нык булуында