Дус кызым ирем белән очраша бугай

Кайдан башларга икән? 
Минем әле бу турыда беркемгә дә сөйләгәнем юк. Әни аны дөрес аңламаячак. Белеп торам: «Сиңа тоела гынадыр, кызым», – дип юатачак. Апаларның нәрсә әйтәсе дә билгеле. Алар: «Башка өеңә бастырма аны», – диячәкләр, үземне гаепләячәкләр. Серемне сөйләргә башка кешем юк. Бик якын дус кызыма мин моны сөйли алмыйм, чөнки ул нәкъ менә аның белән бәйләнгән. 
Баштан ук башлыйм әле. Без Гүзәл белән (исемен үзгәртеп язам) беренче класстан бирле бер класста укыдык, бер парта артында утырдык. Бөтен серләребез уртак булды. Ике апам да миннән шактый зурлар, мин үскәндә алар инде шәһәргә чыгып киткәннәр иде. Шуңа күрә Гүзәл миңа туганым кебек якын булды.
Мәктәпне тәмамлагач, университетка да бергә кердек, хәтта берүк факультетка. Дөрес, мин бюджет группасына эләктем, ул түләүледә укыды. Гүзәл кияүгә миннән иртәрәк чыкты, туенда свидетельница булдым. Аннан алар парлап минем туйга килделәр. Ничә еллар гаиләләребез белән дус булып яшәдек.
Ике ел элек Гүзәлнең ире үлеп китте. Машина белән бәрелде. Бу бөтенебез дә өчен дә зур хәсрәт булды. Ничек тә Гүзәлне ялгыз калдырмаска, гел булышырга, кайгысын азрак булса да оныттырырга тырыштык. Иремнең үзе генә дә аларга кереп чыккан чаклары байтак булды: йә кибеттән нидер алып кайтырга кирәк, йә кер юуу машиансы ватылган, йә ишек йозагы ачылмый... Ир-ат кулы кирәк булган урыннар гел чыгып кына тора бит. Үзебезнең өйдә дә шулай бит ул: ирең берәр җиргә китеп бардымы, һәрвакыт нәрсәдер ватыла...
Гүзәлне бер бәйрәмнән калдырмадык. Яңа елларны да бергә каршыладык, туган көннәрне дә бергә үткәрдек, 8 Мартта да иртүк барып котладык. Иремә алдан ук әйтеп куйдым: «Миңа чәчәк алмасаң да, үпкәләмим, аны гына чәчәксез калдырма», – дидем. Гүзәл кимсенмәсен дип соңгы вакытта яңа кием дә алып кигәнем юк. Нәрсәдер алсам да, күрсәтмәскә, белгермәскә тырышам. Элек исә гел яңа киемнәребезне бер-беребезгә күрсәтешә идек. Былтыр хәтта ялга да бармадык. Һаман шул бер сәбәп аркасында инде – Гүзәлгә кыен булмасын дип. 
Инде сөйлисе килгән сүземә килеп җиттем бугай. Соңгы вакыт кинәт бер нәрсәгә игътибар итә башладым: ирем белән Гүзәл арасында нәрсәдер бар бит. Башта тоела гына бугай дип уйлаган идем. Аннан гел боларны сиздерми генә күзәтергә керештем.
Тиздән Гүзәлнең туган көне җитә. Тиздән дип, август ахырында гына әле. Элек: «Туган көненә нәрсә бүләк итәбез?» – дип сүзне гел мин башлый идем. Башка чакта: «Үзең белеп берәр нәрсә ал инде», – дигән ирем, кинәт: «Гүзәлнең туган көненә нәрсә алабыз?» – дип шаккатырды. Гаҗәпләнгәнемне белдермәскә тырыштым. «Нәрсә алыйк соң?» – дигән булам. Баксаң, бу инде кибетләрдә йөреп Гүзәлгә бүләк сайлап та куйган! Егылып китәм дип торам. «Тренажер алыйк, бәяләрен карадым, шуның кадәргә алырга була», – ди. «Ул кирәкме икән соң аңа?» – дим. «Кирәк. Аның бит ябыгасы килә», – ди. Дәшмәдем. Гүзәлнең миңа бу хакта бер тапкыр да әйткәне юк. Димәк, мин булмаган чакта сөйләшкәннәр. 
Бер җомганы эштән ашыгып кайтты да, тизрәк юынып чыгып, өс-башларын алыштырды: «Гүзәлне әниләренә кайтарып киләм», – ди. Артыннан бик ачуым чыгып калса да, дәшә алмадым. Гүзәл бит моны башта миңа да шалтыратып әйтә ала иде, юк, шалтыратмады. 
Безгә дә ешрак кереп йөри башлады. Элек күбрәк еларга килә иде, хәзер ирен алай еш искә төшерми. Төшерсә дә, күз яшен күрсәтми. Шикләнеп карагач, барысы да сизелә икән: ирем белән бер-берсенә карап алулары, елмаеп куюлары, шаярган булып, бер-берсенә кагылып китүләре. «Күптән ир-ат кочаклаган юк», – дип барып кочаклап алган чаклары да бар. Йөрәгем ничек әрнегәнне белсәгез андый чакта... 
Икенче улы кечкенә әле аның, мәктәпкә дә кермәгән. Безгә килсәләр, ирем гел шул малай белән әвәрә килә. Бездә ике кыз – иремнең алар белән болай уйнаганын хәтерләмим. Аларга уенчыклар алганын да. Ә моңа ала! Беркөн машинасында уенчык машина күреп аптырап киттем. «Кемгә бу?» – дим. «Иреккә алган идем», – ди, үзе кызарып чыкты. Ирек – Гүзәлнең кечкенә улы инде. Тагын бер сүз дә дәшмәдем... 
Ә кичә йоклар алдыннан телефонга килгән смсканы күреп калдым. Гүзәлдән! «Тыныч йокы!» – дигән. Артыннан йөрәк рәсемнәре тезгән. Инде монысын ничек аңларга икән? 
Ике ут арасында калдым. Нишләргә дә белгән юк. Тотылмаган карак – карак түгел диләр. Бер-берсенең кочагыңда тотсаң соң буладыр инде анысы. Болар минем фантазиям нәтиҗәсе генә түгелме икән дип тә куркам. Әллә тоела гынамы соң? Гүзәл белән тик торганнан араны берничек тә өзә алмыйм. Барыбер аңлатырга туры киләчәк, Гүзәлгә дә, иремә дә. Бу сөйләшүгә исә мин әле әзер түгел бугай. Гомеремдә дә кешенең битен ертып нәрсәдер әйткәнем булмады. Тик бит иремне дә югалтасым килми. Нишләргәдер, белмим.
Зинһар, исемемне күрсәтмәгез. 
Казан

 

Татар хатын-кызлары өчен кызыклы язмаларны Сөембикә Telegram-каналында укыгыз


Ошый
Поделиться:
Комментарийлар (20)
Cимвол калды:
  • 27 июль 2020 - 02:11
    Без имени
    Бу вакыйгаларда тик бер нэрсэ соендерэ: ирегез белэн ул хатын арасындагы монэсэбэт лэр не сизеп, дорес нэтижэлэр ясый алгансыз. Сезгэ тиз арада ирегез белэн житди итеп сойлэшергэ кирэк. "Аерылышабыз" дип эйтегез,каты торыгыз! Кеше белер дип курыкмагыз. Эгэр сезне яратса ул хатынны ташлаячак, эгэр инде ул кадерлерэк булса ана китэчэк. Сез тавыш чыгармасагыз да китэчэк. Жину сезнен якта булачак, сонгы кочкэ кадэр корэшегез. Сезнен холкыгыз йомшак дип анладым, узегезне корбан итэсез. Менэ инде хэзер узегез генэ тугел, балаларыгыз да корбан булырга тора. Сездэ аз гына булса да уз узегезгэ хормэт юкмыни сон? Сез кешелэр гэ ярдэмчел кеше, зур хормэткэ, бэхеткэ лаексыз. Эгэр ирегез моны анлый белми торган кеше икэн урынын бушатсын
  • 25 июль 2020 - 14:40
    Без имени
    И,иии. Ярамый торган хэл бу. Бернидэн курыкма, уртага салып уй-фикерлэрне житкеру кирэк.
  • 23 июль 2020 - 08:33
    Без имени
    Кеше бэхетен урлап, бэхетле яшэп булмый ул, бу гонахлары эчен бишлэтэ тулэргэ туры килер эле ул намуссыз иптэш кызына, э сина мона чик куярга кирэк не медленно, башта ирен белэн ныкллап анлаш, аннан дальше решать итэрсен,кешене кызгансан узен кызганычка калырсын дигэн олылар сузе бик дорес ул, уз мэхэбэтен очен корэш,бирешмэ.
  • 22 июль 2020 - 17:44
    Без имени
    Дус кызынны жэллэп утыр инде, иренне ана булэк иткэнсен, куптэн дустыннын кутенэ тибэргэ кирэк ирен белэн бергэ, алар синнэн колеп йорилэр
  • 22 июль 2020 - 17:37
    Без имени
    Проста дура
  • 22 июль 2020 - 15:51
    Без имени
    Простота хуже воровства инде ул.Курыкмыйча эйт, Гузэл янына чыгып кит диеп, ирлэр янадан тормыш корырга курка ул! Бер минем ирдэ эйтте, ирле кешенен ирсез подругасы булмый диеп.Дорес эйткэн бит! Бер ничэ ел уткэч сойлэде минеке, теге "подруга" минекенэ эйткэн: матур загар синдэ, шорты эчендэ дэ, шундый ук шэп загармы диеп???. Мин табын эзерлэп йорегэндэ, мин ишетмэгэндэ эйткэн.
  • 21 июль 2020 - 19:00
    Без имени
    Минем иремне дэ бер салага узенэ карата язган иде. Ирнен племянницасы, атасы яклап ике туган апасын алып килэ башлады. Бу ана кодача тиешле буладыр бэлки, мин булмас дип йорим, ир дэ югалып торды. Ике айлап уткэч, бу кыз мина смс яза, жибэр иренне дип. Безнен ике кыз усеп килэ, кая бирим мин ана. Бианайга кайтып сойлэдем, ул минем бик тэ усал кеше, аерылышам мин эйтэм. Ирнен жилкэсеннэн алдык та, туры оенэ киттек, ачы тавыш чыгарып кайтып киттек, шул хэлдэн сон им никакой налево.
  • 21 июль 2020 - 18:51
    Без имени
    Уз эчегездэ сакламагыз. Смскаларын, эйткэн сузлэрен бэреп эйтегез, карты тавыш чыгарыгыз.
  • 21 июль 2020 - 15:42
    Без имени
    Югалтканын инде. Эй... Вэт бу простота👆
  • 21 июль 2020 - 13:42
    Без имени
    Минем ирем улде семья дусларыбыз куп иде,хэзер алар белэн бик аралашмыйм телефон белэн генэ хэллэр белешэбез.
  • 21 июль 2020 - 13:15
    Без имени
    Вакытында ачыклагыз,ирне булгэндэ дуслык юк ул.Тормышта андый Хэллэр куп очрый.
  • 21 июль 2020 - 11:17
    Без имени
    Дус кызлар шулай алар. Сез инде ирегезне югалткансыз, алар куптэн бергэ йоклап йорилэр.
  • 21 июль 2020 - 10:29
    Без имени
    Сез ирегезне югалткансыз бит инде, срочно сойлэшеп кара, узе чыгып киткэнче.
  • 20 июль 2020 - 19:49
    Без имени
    Эчендэ жыеп йормэ,туры бэреп йозлэренэ эйт.Сонга калуын бар. Инде калмаган булсан.
  • 20 июль 2020 - 18:42
    Без имени
    Нэрсэ укыдым мин яна гына???? Нинди суз инде ул, гузэл рэнжемэсен дип кием алмау, ял итэргэ бармау. Кызык та инде. Сез узегез, уз кулларыгыз белэн ирегезне биргэнсез бит. Аны жэллэгэнсез, э ул шуннан кулланган.оч хэрефкэ андый подруганы
  • 20 июль 2020 - 18:37
    Без имени
    Ойдэге балалар авызыннан озеп,семьядан урлап,читтэге хатынга,аннан туган балага барысы да:акчасы да,кием-салымы да,машинасы да,квартирасы да.Э ойдэгелэр булганына канэгать,житкэнчэ яшилэр.Ни йозен белэн кайтып шул семьянын кузенэ куренергэ,нинди телен,намусын белэн алдап яшэргэ,хатын пешергэн ризык ничек тамактан утэ икэн?
  • 20 июль 2020 - 18:30
    Без имени
    Кешенен гаебен куреп тэ, курмэмешкэ,белмэмэмешкэ салынсан,алар Аны кузенне йомгач та,куренэ торган итеп эшлилэр.Ирен белэн дус кызын куптэн инде бергэ яшэп яталар,Хэзер ирлэр БИК оста итеп,ике хатын белэн берьюлы яши башладылар,ойдэгесе беркая да китми,эни урынына пешерэ,юа,жыя,балалар тэрбияли,эшенэ бара,арып кайтса да,йогерэ-йогерэ кайтып кухняда эшлэп ята,э ир эштэн кайта,арып ,диванда ята,нэрсэгэ 3 эр сэгать кухняда ятасын,дип ризасызлык белдерэ,э узе шул икенче хатыны белэн телефонда мэхэббэт хатлары язышып ята,иртук 4 тэн торып,семья йоклаганда да,тонлэ хатын арып йокыга киткэч тэ,тоннэр буе икенче хатын белэн телефонда,хэтта аларга эндэшэ торган исемнэр Дэ берторле,"малыш"
  • 20 июль 2020 - 18:27
    Без имени
    Ирсез калырсын эле , куп иренне анда йорсэн
  • 20 июль 2020 - 18:13
    Без имени
    Монда инде кешенен битен ертасы юк, бар да ачык анлашыла, сезгэ генэ розовые очки надо снять хэм кузне зур итеп ачарга кирэк, хэр нэрсэнен чиге була, хэрвакыт алтын урталык кирэк,
  • 20 июль 2020 - 18:09
    Без имени
    Ирле хатын -кызнын ирсез ипташ хатын-кызлары булмаска тиеш!
Хәзер укыйлар
  • 8163
    4
    110
  • Яңа йорт Әлфия йокысыннан уянуга, янында яткан иренең чигә чәчләренә саклык белән генә кагылды да, аны уятудан куркып, иреннәре
    9784
    5
    72
  • Син мине гафу ит Экраннарга «Зөләйха күзләрен ача» фильмы чыккач, күпләр андагы кайнана образын кабул итә алмады. Татар карчыклары андый усал булмаган, дигән фикерләр дә ишетелде. Бүген язарга теләгән вакыйгам – геройларымның исемнәре үзгәртелсә дә, тормыштан алынган чын хәл. Арабызда Галимҗан Ибраһимовның Сабирасыдай («Татар хатыны ниләр күрми») усал кайнаналар әле дә бармы дигән сорауга җавап табарсыз сез анда.
    9498
    2
    62
  • Дәва Авылына кайтты. Авыл үзгәрмәгән, ул – үзгәргән. Хәтта исәнләшеп үткән авылдашлары да, танымыйча, артыннан карап калды. Нәфис гәүдәле, сара чәчле хатын ят иде аларга. Ә ул бер ел элек кенә дегет кебек кара чәчле, интегеп яшәгәне йөзенә чыккан Мәрсилә иде бит. Тик аның тормышындагы авырлыклар узды. Ак полосадан бара ул. Чәчен дә шуңа буятты...
    4978
    4
    51
  • 4288
    0
    38
Реклама
Соңгы комментарийлар
  • 6 август 2020 - 11:58
    Без имени
    Бик матур язгансыз Венера !Э чынлыкта бу булган хэл !Фэридэ ул чыннан да бик лаеклы ,хормэтле ,бик чибэр дэ унган да хатын -кыз !Исеме генэ узгэртелгэн .
    Күз яшьләрең булып мин тамам...
  • 6 август 2020 - 15:36
    Без имени
    Сабак алмаган бу хатын
    «Тасма теленә ышанып, аферистка 400 мең акча бирдем»
  • 6 август 2020 - 19:21
    Без имени
    Йозлэтэ чыгар ул аферисттан-узе генж тугел-7 буынына кадэр тошэр лэгьнэте!
    «Тасма теленә ышанып, аферистка 400 мең акча бирдем»
  • 6 август 2020 - 00:58
    Без имени
    Исән - сау Илдар! Тырыша- тырмаша Рузалиясе белән яшәп ята. Сәламәтлеге алга таба түгел, алай да бирешми. Һәр көнгә сөенеп, Аллага шөкер дип яшиләр. Юмористик хикәяләре һәрдаим "Татарстан яшьләре" битендә дөнья күрә. Биш китабы чыкты, алтынчысының табадан төшкәнен көтәләр.
    Мәхәббәт сурәте
  • 5 август 2020 - 20:19
    Без имени
    Ачыктан ачык ирегезгэ эйтегез, без кем сон сина дип. Нармальный хатын яшь баласы булган килененэ булышыр иде, сездэ узем эзерлэп идем дип. Юбилей бит диеп. Э малае аркылы эш йортмэс иде. Или узегез кайнана бн ачыктан ачык сойлэшегез. Акылы булса анлар. Э болай тавыш тын булмагач, сезгэ ошый дип уйлый. Ир кеше ойдэ нэрсэ бар нэрсэ югын белми ул. Тавыш чыга дип тэ курыкмагыз, бер чыгада бетэ ул. Э бала бн берни эйтмичэ, ачуыгвзны эчкэ йотып кайтып китеп, доресен эйтергэ кирэк. Алар ял итэсе килгэндер дип кенэ уйларга может.
    Көйсез кайнана хикмәтләре